Fremside / Arrangement / Program 2015

Program 2015

Foredragsprogram for Byhistorisk Forening Stavanger - 2015Torsdag 29. januarFordrag av Hanne Windsholt med tittel:”Kulturminneplanen: hva er fortidens plass i fremtiden”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00Onsdag 25. februarForedrag av Torstein Jørgensen med tittel:”Den katolske kirkes historie i Stavanger”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00 (årsmøte)Torsdag 26. marsForedrag av Olav Tysdal med tittel:”Kommunegrensene i et historisk perspektiv”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00 Onsdag 29. aprilForedrag av Tor Sekse med tittel:” Bankhistorie”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00Torsdag 28. maiByvandring med Engwall Pahr-Iversen med tittel:”Andreas Cederbergs fotspor”Sted: ByvandringKl. 19:00Onsdag 26. augustForedrag av Jostein Soland med tittel:”Alfred Hauge”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00Torsdag 24. septemberForedrag av Egil Nylund med tittel:”Historien om selskapet (DSD)”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00 Onsdag 28. oktoberForedrag av Inge Særheim med tittel:”Stadnamn i Stavanger området”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00Torsdag 26. novemberForedrag av Erik Rønning Bergsagel med tittel:”Kampen om sardinnavnet”Sted: Arkeologisk MuseumKl. 19:00